مرکز آموزش عالی شهدای مکه تهران

برگزاری نشست تخصصی اثر بخشی فعالیت های کاگاهی خلاقانه مبتنی بر یادگیری و توانمندی سازی دانشجو معلمان

به گزارش روابط عمومی مرکزآموزش عالی شهدای مکه: این نشست در روز یکشنبه مورخ 1404/09/23 در سالن زکریا مرکزآموزش عالی شهدای مکه برگزار شد در این نشست آقای دکتر احمدی و آقای دکتر بهروز زینلی در ابتدای این نشست، ارائه‌دهنده ضمن تبیین ضرورت تحول در شیوه‌های آموزش علوم تربیتی، به چالش‌های روش‌های سنتی و نظری‌محور در تربیت معلم اشاره کرد و بر لزوم حرکت به‌سوی رویکردهای فعال، مشارکتی و مهارت‌محور تأکید نمود. در ادامه، مفهوم دانش محتوایی–تربیتی (PCK) به‌عنوان پیونددهنده دانش نظری و عمل آموزشی تشریح شد و نقش آن در طراحی فعالیت‌های یاددهی–یادگیری مؤثر مورد بحث قرار گرفت.
در بخش اصلی نشست، یافته‌های پژوهش مرتبط با طراحی و اجرای فعالیت‌های کارگاهی خلاقانه مبتنی بر PCK ارائه شد. نتایج نشان داد که این نوع فعالیت‌ها نقش معناداری در افزایش مشارکت فعال دانشجومعلمان، تعمیق یادگیری مفاهیم علوم تربیتی و ارتقای توانمندی‌های حرفه‌ای آنان، به‌ویژه در زمینه کاربست عملی آموخته‌ها و خودکارآمدی تدریس، ایفا می‌کند.